WARUNKI WSPÓŁPRACY
§ 1 Definicje
- Ogólne Warunki Umów Sprzedaży – niniejszy dokument, jak również warunki na jakich Klient/Kupujący zawiera z Mapro Polska S.A. Umowę Sprzedaży.
- Klient/Kupujący – przedsiębiorca w rozumieniu art. 431 Kodeksu Cywilnego oraz ustawy z dnia 6 marca 2018 r. prawo przedsiębiorców (Dz.U.2024.236)
- Mapro – MAPRO Polska Spółka Akcyjna z siedzibą w Częstochowie, Legionów 94N, 42‑202 Częstochowa, KRS: 0000702253, NIP: 9492221868, REGON: 368476594
- Strony – Mapro oraz Klient łącznie.
- Umowa Sprzedaży – umowa sprzedaży Produktu, zawierana pomiędzy Mapro a Klientem na warunkach wynikających z Potwierdzenia Zamówienia oraz Ogólnych Warunków Umów Sprzedaży.
- Przedsiębiorca - osoba fizyczna, osoba prawna lub jednostka organizacyjna,
o której mowa w art. 331 § 1 Kodeksu Cywilnego, prowadząca we własnym imieniu działalność gospodarczą lub zawodową, w rozumieniu art. 431 Kodeksu Cywilnego oraz ustawy z 6 marca 2018 prawo przedsiębiorców. - Oferta – przesłany przez Mapro do Klienta dokument w formie elektronicznej lub papierowej, stanowiący zaproszenie do zawarcia umowy sprzedaży na warunkach wynikających z tego dokumentu oraz Ogólnych Warunków Umów Sprzedaży.
- Potwierdzenie Zamówienia – dokument w formie elektronicznej lub papierowej, wysyłany przez Mapro do Klienta w odpowiedzi na ofertę zawarcia umowy sprzedaży, skierowaną przez Klienta do Mapro, stanowiący oświadczenie Mapro o przyjęciu oferty Klienta.
- Produkt – rzecz ruchoma, ewentualnie również jej komponent, w tym oprogramowanie, oferowana przez Mapro, mogąca stać się przedmiotem Umowy Sprzedaży.
- Przedmiot Dostawy – jeden lub więcej Produktów, wydawanych Klientowi przez Mapro w wykonaniu konkretnej Umowy Sprzedaży.
- Cena Przedmiotu Dostawy – ostateczna cena do zapłaty przez Klienta stanowiąca sumę cen zakupionych Produktów oraz koszty pakowania, transportu i dopłatę miedziową, powiększone o wartość podatku VAT.
- Dostawa - wydanie rzeczy w rozumieniu art. 535 § 1 Kodeksu cywilnego. Dostawy realizowane są wyłącznie na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej.
- Sklep Internetowy - serwis internetowy prowadzony przez Mapro, dostępny pod adresem https://mouldshop.pl/ za pośrednictwem, którego możliwe jest poglądowe zapoznanie się ze specyfiką i cennikiem Produktów z asortymentu Mapro oraz składanie Zamówień lub zapytań ofertowych odnośnie do interesujących Klienta Produktów po prawidłowej rejestracji konta Kupującego.
§ 2 Postanowienia Ogólne
- Ogólne Warunki Umów Sprzedaży stanowią integralną część wszystkich Umów Sprzedaży zawieranych przez Mapro, za pośrednictwem Sklepu Internetowego.
- W ramach Umów Sprzedaży zawieranych z Mapro nie obowiązują inne wzorce umowne, w szczególności stosowane przez Klienta, choćby były znane Mapro.
- W przypadku umów zawieranych w ramach stałych stosunków gospodarczych niniejsze Ogólne Warunki Umów Sprzedaży obowiązują również w odniesieniu do kolejnych Umów Sprzedaży, bez konieczności ponownego potwierdzania ich akceptacji przez Klienta.
- Wszelkie zmiany Umowy Sprzedaży wymagają zachowania formy pisemnej pod rygorem nieważności.
- Stroną Umów Sprzedaży zawieranych z Mapro może być wyłącznie Przedsiębiorca w rozumieniu art. 431 Kodeksu Cywilnego oraz ustawy z dnia 6 marca 2018 r. prawo przedsiębiorców.
- Mapro jest uprawniony do żądania od Klienta informacji lub dokumentów potwierdzających prowadzenie przez niego działalności gospodarczej, w szczególności Mapro może żądać od Klienta aktualnego wydruku z Krajowego Rejestru Sądowego lub z Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej. Niespełnienie przez Klienta któregokolwiek z wymagań przewidzianych w Ogólnych Warunkach Umów Sprzedaży skutkuje brakiem możliwości realizacji zamówień złożonych przez tego Klienta.
- Kupujący jest uprawniony do zbycia nabytych towarów wyłącznie na własny użytek, nie może ich sprzedawać na rzecz osób trzecich.
- Tytuły poszczególnych paragrafów mają na celu wyłącznie ułatwienie zapoznania się z treścią Ogólnych Warunków Umów Sprzedaży i nie mają wpływu na interpretacje zwartych w nich postanowień.
- Umowa sprzedaży zawierana jest pomiędzy Mapro a Klientem w ramach działania sklepu internetowego https://mouldshop.pl/, w momencie potwierdzenia przez Sprzedającego drogą elektroniczną zamówienia złożonego przez Kupującego, który zarejestrował konto przedsiębiorcy na ww. stronie internetowej.
- Rejestracja konta Użytkownika-Kupującego podlega weryfikacji oraz zatwierdzeniu przez Sprzedawcę.
- Kupujący jest zobowiązany przy rejestracji do podania danych poprawnie oraz zgodnie z istniejącym stanem faktycznym i prawnym, nadto w przypadku zmiany jakichkolwiek danych jest zobowiązany do ich aktualizacji. Dostęp do konta użytkownika jest zabezpieczony nazwą oraz hasłem. Kupujący jest zobowiązany do zachowania poufności informacji niezbędnych do uzyskania dostępu do swojego konta, jak również nie jest uprawniony do zezwalania osobom trzecim na korzystanie z konta użytkownika.
- Sprzedający może anulować konto użytkownika, w szczególności, jeśli kupujący nie korzysta z konta użytkowania dłużej niż 1 rok lub jeśli kupujący narusza warunki umowy sprzedaży.
- Strony wyrażają zgodę na czasowo występujący brak dostępu do strony internetowej https://mouldshop.pl/, a tym samym do konta Kupującego, z uwagi na występujące przerwy techniczne związane m.in. z konserwacją, naprawą, czy też aktualizacją e-sklepu.
- Towary oraz ceny zawarte na stronie internetowej https://mouldshop.pl/ są informacyjne, a Sprzedawca nie jest zobowiązany do zawarcia umowy sprzedaży towarów. Przesłanie przez Mapro, w jakiejkolwiek formie, dokumentu oznaczonego jako Oferta nie stanowi wiążącej oferty zawarcia umowy sprzedaży w rozumieniu Kodeksu Cywilnego, ale należy go traktować jako zaproszenie do zawarcia umowy na warunkach wynikających z Oferty i Ogólnych Warunków Umów Sprzedaży. Oferta, o której mowa powyżej jest przygotowywana przez Mapro i wysyłana do Klienta w oparciu o treść zamówienia Klienta.
- Sposób składania zamówień i zawierania umów za pośrednictwem Sklepu Internetowego przedstawiony został w § 3 pkt. 8 – 17.
- Jeśli Klient akceptuje warunki zawarcia umowy, jak również wynikające z Ogólnych Warunków Umów Sprzedaży, składa Mapro zamówienie – stanowiące oświadczenie Klienta o woli zawarcia umowy na warunkach w skazanych w ofercie Mapro – jak również potwierdza swoją wolę zawarcia umowy.
- Warunkiem prawidłowego zamówienia towarów jest wypełnienie poprawnie formularza zamówienia. Kupujący przed przystąpieniem do finalizacji zamówienia, ma możliwość sprawdzenia złożonego zamówienia oraz wprowadzonych danych. Do momentu potwierdzenia przez Kupującego zamówienia, może cofnąć całe zamówienie przyciskiem „wstecz” i tam dokonywać dalszych zmian. Przycisk „zakończ zamówienie” doprowadzi do przesłania zamówienia do Sprzedającego. Wysłanie zamówienia jest wiążące dla Kupującego.
- Składając zamówienie, Kupujący akceptuje regulamin sprzedawcy oraz kwotę ceny za zamówiony towar, w tym wszelkie koszty wysyłki i transportu obowiązujące w momencie składania i wysłania zamówienia.
- Złożone zamówienie jest projektem umowy sprzedaży, która zawierana jest w formie elektronicznej e-mail poprzez przyjęcie i akceptację przez Sprzedawcę zamówienia.
- Sprzedający powiadomi wiadomością e-mail o przyjęciu zamówienia, co nie jest jednoznacznie z zawarciem umowy przez Strony. Wygenerowany automatycznie e-mail ma jedynie funkcję informacyjną, nie jest przystąpieniem Mapro do umowy.
- Z chwilą dojścia do Klienta Potwierdzenia Zamówienia przez Sprzedającego dochodzi do zawarcia między Stronami prawnie skutecznej Umowy Sprzedaży. Niewysłanie przez Mapro Potwierdzenia Zamówienia jest jednoznaczne z tym, że umowa nie została zawarta. Strony wyłączają wszelkie prawem przewidziane możliwości milczącego (dorozumianego) zawarcia umowy.
- Klient zobowiązuje się do zapłaty Ceny Przedmiotu Dostawy w wysokości i w terminie wynikającym z dokumentu Oferta i potwierdzonym w dokumencie Potwierdzenie Zamówienia oraz upoważnia Mapro do obciążenia Klienta fakturą VAT bez konieczności uzyskiwania podpisu Klienta.
- Za wszelkie skutki wynikłe z niewłaściwego dokonania zamówienia,
w szczególności podania błędnych danych lub błędnego oznaczenia zamówionego produktu, w tym jego specyfikacji i ilości, wyłączną odpowiedzialność ponosi Klient. - Wszelkie uzgodnienia, umowy dodatkowe lub zmiany zamówienia dokonywane z pracownikami Mapro pozostają wiążące wyłącznie wówczas, gdy Mapro potwierdzi je na piśmie lub w korespondencji mailowej – w Ofercie i Potwierdzeniu Zamówienia.
- Sprzedający jest uprawniony do zobowiązania Kupującego o autoryzację zamówienia (tzn. dalsze potwierdzenia) zamówienia w odpowiedni sposób, np. na piśmie lub telefonicznie. Zamówienie jest uważane z nieważne, a umowa traci ważność, jeżeli Kupujący nie wykona tego zobowiązania w wymagany sposób. Kupujący o powyższym zostanie powiadomiony przy przyjęciu przez Sprzedawcę zamówienia – w postaci telefonicznej lub mail.
- Umowa zawierana jest w języku polskim. Zawarta umowa jest archiwizowana przez Sprzedawcę przez okres 5 lat.
§ 4 Warunki dostawy
- Warunki dostawy są określone w umowie sprzedaży zawartej pomiędzy stronami.
- Przewoźnik jest wskazany przez Sprzedawcę. Wybór przewoźnika jest uzależniony od charakteru oraz wielkości zamówionego towaru.
- Mapro zleca pakowanie Produktów, korzystając co do zasady z opakowań standardowych. Mapro jest jednak uprawniony do zastosowania specjalnych rodzajów opakowań, jeżeli według oceny Mapro jest to konieczne dla prawidłowego zabezpieczenia Produktów podczas transportu; dodatkowe koszty, jakie mogą wyniknąć z zastosowania opakowań specjalnych w całości ponosi Klient.
- Jeśli Klient nie dotrzymuje uzgodnionych warunków płatności, Mapro może wstrzymać się z realizacją zamówienia do czasu zapłaty przez Zamawiającego pełnej ceny za zamówiony Produkt.
- Mapro może dostarczać zamówione Produkty partiami.
- Jeśli co innego nie wynika z Potwierdzenia Zamówienia, realizacja zamówień rozpoczyna się po uiszczeniu przez Klienta całości Ceny Przedmiotu Dostawy. Inne sposoby rozliczenia, takie jak wysłanie Produktu za pobraniem, dopuszczalne są w przypadku ich zaakceptowania przez Mapro i wymagają potwierdzenia w Potwierdzeniu Zamówienia.
- Podawane w Potwierdzeniu Zamówienia terminy dostaw należy traktować nie jako terminy ostateczne, ale jako szacunkowe i jedynie orientacyjne terminy realizacji zamówienia. Termin dostawy wskazany w potwierdzeniu zamówienia może ulec zmianie. Zmiana terminu dostawy wskazanego w potwierdzeniu zamówienia nie pociąga za sobą żadnych negatywnych konsekwencji dla Mapro i nie powoduje powstania po stronie Klienta jakichkolwiek roszczeń. Wysyłka towaru następuje z magazynu Mouldpro ApS, Baltorpbakken 10, DK-2750 Ballerup, Denmark.
- Data dostawy może zostać jednostronne przedłużona przez Mapro w związku z występującą siłą wyższą lub o czas w związany z opóźnieniem dostarczenia produktu, komponentów produktu, oprogramowania przez podwykonawców, braku niezbędnych materiałów, lub w przypadku występowania trudności w transporcie morskim lub lądowym, powietrznym. W przypadku wydłużenia terminu dostawy mając na względzie powyższe, kupujący nie ma prawa do odszkodowania za szkody lub kar umownych. Mapro zobowiązuje się niezwłocznie poinformować klienta o zaistniałych okolicznościach.
- Termin dostawy uważa się za dotrzymany z chwilą powierzenia Produktu przewoźnikowi trudniącemu się przewozem rzeczy tego rodzaju.
- Jeżeli realizacja zamówienia nie może nastąpić z przyczyn, za które odpowiedzialność ponosi Klient, w wyniku czego dochodzi do niedotrzymania terminu dostawy, Mapro może według swojego wyboru: bez wyznaczenia terminu dodatkowego, bądź też po jego bezskutecznym upływie odstąpić od Umowy Sprzedaży, lub dochodzić wobec Klienta realizacji zawartej Umowy Sprzedaży, obciążając przy tym Klienta wszelkimi kosztami związanymi z przedłużeniem realizacji zwartej Umowy Sprzedaży, w tym w szczególności kosztami składowania Produktu; ponadto jeśli opóźnienie w realizacji zamówienia wynika
z niedotrzymania przez Klienta uzgodnionych warunków płatności, Mapro uprawniony jest do żądania zapłaty odsetek. - W przypadku wystąpienia okoliczności przewidzianych w niniejszym paragrafie Klientowi nie przysługują z tego tytułu jakiekolwiek roszczenia (kontraktowe, deliktowe). Odpowiedzialność Mapro w związku z niewykonaniem lub nienależytym wykonaniem Umowy Sprzedaży ograniczona jest wyłącznie do przypadku umyślnego wyrządzenia Klientowi szkody i w granicach rzeczywiście poniesionych przez Klienta strat.
- Kupujący jest zobowiązany do prawidłowego przejęcia nieuszkodzonej przesyłki z towarem od przewoźnika, sprawdzenia integralności opakowania, liczby opakowań oraz kontroli stanu towaru, w przypadku jakichkolwiek wad niezwłocznie powiadomi przewoźnika. W przypadku wystąpienia przez przesyłkę oznak oczywistych uszkodzeń lub innych naruszeń opakowania wskazujących na nieuprawnione wtargnięcie do przesyłki, kupujący zobowiązany jest do odmowy odbioru przesyłki, pod rygorem uznania, że przesyłka została dostarczona do Kupującego nieuszkodzona. Podpisując notę transportową, Kupujący potwierdza, że przesyłka spełniła wszystkie warunki i wymagania powyższego, a późniejsza reklamacja dotycząca naruszenia opakowania przesyłki nie będzie brana pod uwagę.
- Kupujący nie jest uprawniony do odmowy przyjęcia towaru zawierającego nieistotne wady towaru, które to nie uniemożliwiają prawidłowego używania towaru.
- Ryzyko uszkodzenia towaru przechodzi na kupującego w momencie wypełnienia obowiązku Mapro do przekazania towaru kupującemu, chyba, że w umowie zastrzeżono inaczej.
§ 5 Ceny i warunki płatności
- Wszystkie ceny podawane są w euro, chyba że zastrzeżono inaczej.
- Wszystkie ceny podawane są w wartościach netto i należy do nich doliczyć wartość podatku VAT.
- Podane ceny nie zawierają: podatków, ceł, opłat oraz kosztów ubezpieczenia, kosztów pakowania oraz kosztów transportu. Wysokość kosztów wysyłki i pakowania jest uzależniona od ilości zamówionych towarów oraz środka transportu. Szacunkowe koszty pakowania i koszty transportu podane są formularzu zamówienia. Cena końcowa jest podawana po wypełnieniu całości formularza zamówienia przez Kupującego. Cena końcowa zawierać będzie podatek VAT.
- Jeśli co innego nie wynika z potwierdzenia zamówienia, cena przedmiotu dostawy płatna jest z góry. Obowiązek zapłaty zostaje spełniony przez Kupującego w momencie zaksięgowania na rachunku sprzedawcy danej kwoty.
- Sprzedawca w momencie wysłania towaru prześle Kupującemu fakturę VAT w formie elektronicznej w pliku pdf na adres e-mail podany przez Kupującego w zamówieniu. Zawierając umowę sprzedaży, Kupujący wyraża zgodę na przesłanie faktury w formie elektronicznej.
- W przypadku odstąpienia Sprzedawcy od umowy, po dokonaniu płatności przez Kupującego, Sprzedawca niezwłocznie zwróci wyżej wymienione środki Kupującemu, zwrot nastąpi najpóźniej 30 dni od dnia odstąpienia Sprzedawcy od umowy.
- Klient nie ma prawa dokonywać potrąceń przysługujących mu względem Mapro roszczeń z roszczeniem Mapro wynikłym z Umowy Sprzedaży, w tym w szczególności roszczeniem o zapłatę Ceny Przedmiotu Dostawy, chyba że roszczenia Klienta mają charakter bezsporny lub są stwierdzone prawomocnym wyrokiem.
- Kupujący jest uprawniony do cesji należności i innych praw wynikających z umowy wobec sprzedającego dopiero po uprzedniej pisemnej zgodzie sprzedającego.
- Kupujący nie jest uprawniony do jednostronnego odtworzenia swoich roszczeń i innych praw do sprzedawcy od jakichkolwiek jego długów i zobowiązań wobec sprzedawcy wynikających z umowy.
- Oprócz wszelkich kar umownych, tj. nawet tych uzgodnionych w określonych umowach, Sprzedawca ma prawo domagać się odszkodowania za szkodę, nawet w zakresie, w jakim w przekroczeniu kary umownej, natomiast takie kary umowne nie są ujęte w odszkodowaniu za szkody.
§ 6 Przejście ryzyka
- Ryzyko przypadkowej utraty lub uszkodzenia Produktu przechodzi na Klienta najpóźniej w chwili wydania Produktu przez Mapro przewoźnikowi; powyższe znajduje zastosowanie również w przypadku dostaw partiami.
- W przypadku zwłoki w wysyłce Produktu na skutek okoliczności, za które odpowiedzialność ponosi Klient, ryzyko przechodzi na Klienta od dnia gotowości Mapro do wysyłki.
§ 7 Rękojmia i Gwarancja
- Strony wyłączają uprawnienia z rękojmi.
- Kupujący jest zobowiązany do zapoznania się z instrukcjami montażu lub użytkowania zakupionego produktu przed jego użyciem. Instrukcje dotyczące obsługi lub montażu są zamknięte bezpośrednio na towary lub są dostępne do pobrania na stronie producenta. W przypadku, gdy instrukcje dotyczące towarów nie były dostępne ani dla towarów, ani na stronie internetowej, Sprzedawca prześle instrukcje Kupującemu na żądanie.
- W przypadku wady, za którą odpowiada Sprzedający, Kupujący ma prawo do złożenia reklamacji na stronie internetowej https://mouldshop.pl/.
- Sprzedający udziela kupującemu gwarancji w warunkach i okresie 12 miesięcy od daty dostarczenia Produktu. Jeżeli rzecz sprzedana ma wadę istotną, Sprzedający ma prawo wyboru co do przyznaniu uprawnień kupującemu: 1) obniżenie ceny, 2) odstąpienia od umowy wraz ze zwrotem ceny, 3) dostarczeniu nowego przedmiotu, 4) naprawy przedmiotu.
- Naprawa gwarancyjna zostanie dokonana bez nieuzasadnionej zwłoki, przy uwzględnieniu jednak czasu potrzebnego do dokonania ekspertyzy i ewentualnego wyprodukowania części zamiennych. Jeżeli Klient odmówi Mapro udzielenia czasu potrzebnego do dokonania naprawy Produktu, Mapro będzie zwolniony z odpowiedzialności gwarancyjnej.
- Jeżeli w gwarancji inaczej nie zastrzeżono, odpowiedzialność z tytułu gwarancji obejmuje tylko wady powstałe z przyczyn tkwiących w sprzedanej rzeczy. Odpowiedzialność Mapro nie obejmuje naturalnego zużycia Produktu, szkód powstałych po przejściu ryzyka na Klienta, jak również wad wynikłych z nieprawidłowego lub niedbałego użytkowania Produktu.
- Pod rygorem utraty uprawnień z gwarancji, Klient nie jest uprawniony do samodzielnej naprawy lub modyfikacji Produktu.
- We wszystkich przypadkach Klient zobowiązany jest podjąć wszelkie możliwe i uzasadnione działania, aby koszty usunięcia wady były jak najniższe.
W przypadku niedochowania tego obowiązku Mapro, stosownie do okoliczności, będzie uprawniony do obciążenia Klienta kosztami naprawy lub wymiany towaru w takiej części, w jakiej w związku z niepodjęciem przez Klienta wskazanych wyżej działań, koszt naprawy lub wymiany Produktu uległ zwiększeniu. - Realizując uprawnienia z gwarancji Klient zobowiązany jest do przygotowania wadliwych Produktów do odbioru przez Mapro w miejscu jego pierwotnej dostawy. Klient ma obowiązek należytego zabezpieczenia i opakowania Produktów na czas transportu.
- W przypadku stwierdzenia, że sprzedający nie ponosi odpowiedzialności za wadę występującą w towarze, sprzedający ma prawo do zwrotu poniesionych kosztów w związku z oceną występowania wady oraz rozstrzygnięciem reklamacji.
- Mapro nie ponosi dodatkowych kosztów, w szczególności kosztów transportu, przejazdów, robocizny i materiałów, wynikających z faktu, że wadliwy Produkt, po jego dostarczeniu, został przeniesiony do innego miejsca niż miejsce jego pierwotnego dostarczenia przez Mapro.
- Jeżeli okaże się, iż w wyniku zgodnego z Umową Sprzedaży użycia przez Klienta Przedmiotu Dostawy doszło do naruszenia praw własności przemysłowej lub praw autorskich osób trzecich, Mapro będzie zobowiązany do zapewnienia Klientowi możliwości lub prawa do dalszego użytkowania Przedmiotu Dostawy lub zmodyfikuje Przedmiot Dostawy w sposób akceptowalny dla Klienta tak, że naruszenie prawa ochronnego nie będzie miało miejsca.
- Jeżeli powyższe, z uwagi na ekonomicznie uzasadnione warunki, nie będzie możliwe, zarówno Mapro jak i Klient będą uprawnieni do odstąpienia od Umowy Sprzedaży. Ponadto Mapro zwolni Klienta z bezspornych lub stwierdzonych prawomocnie roszczeń podmiotów, którym przysługiwały prawa ochronne.
- Dalej idąca odpowiedzialność odszkodowawcza Mapro z tytułu wad prawnych jest wyłączona.
- Pod rygorem utraty uprawnień wskazanych z niniejszym paragrafie, Klient zobowiązany jest niezwłocznie powiadomić Mapro o wszelkich wadach prawnych, niezwłocznie po ich wykryciu.
§ 9 Odstąpienie od umowy
- Strony uprawnione sią do odstąpienia od umowy, jeżeli jedna ze stron narusza warunki umowy w sposób istotny, znajduje się w likwidacji lub upadłości, lub jeżeli wykonanie umowy jest niemożliwe ze względu na występującą siłę wyższą przez okres dłuższy niż 30 dni.
§ 10 Zachowanie poufności, ochrona praw własności przemysłowej i praw autorskich
- Mapro zastrzega, iż wszystkie dokumenty, rysunki, plany, instrukcje obsługi, opisy techniczne, kosztorysy oraz inne informacje natury materialnej, niematerialnej lub elektronicznej, w tym również know-how, są przedmiotem praw własności przemysłowej oraz majątkowych i osobistych praw autorskich przysługujących Mapro lub Mouldpro ApS, Denmark, jak również stanowią tajemnicę przedsiębiorstwa Mapro lub Mouldpro ApS, Denmark. Bez zgody wyrażonej na piśmie nie mogą być one kopiowane ani wykorzystywane w żadnych innych celach niż określonych w umowie, jak również udostępniane osobom trzecim (również w ramach zapytań ofertowych), ani publikowane; powyższe dotyczy również wszelkich tajemnic dotyczących produkcji, badań oraz tajemnic handlowych Mapro udostępnionych Klientowi.
- Klient uznaje prawa patentowe, prawa autorskie oraz inne ochronne prawa własności przemysłowej przysługujące Mapro i Mouldpro ApS, Denmark. z siedzibą w Danii, w tym również do dostarczonego oprogramowania, niezależnie od tego, czy są one stosowane zgodnie z prawem polskim, niemieckim, czy z przepisami innego prawa. W przypadku dostarczonego oprogramowania ochrona ta obejmuje również ewentualne kopie. Udzielenie sublicencji bez pisemnej zgody Mapro nie jest dozwolone.
- Wszelkie powielanie Produktów, jak również ich komponentów lub części, jest zabronione.
- Tzw. "Reverse engineering", czyli analiza struktury i funkcji oprogramowania dostarczonego przez Mapro lub Mouldpro ApS, Denmark. z siedzibą w Danii jest zabroniona.
- W przypadku ujawnienia Informacji Poufnych przez którąkolwiek ze Stron, drugiej Stronie przysługuje prawo dochodzenia odszkodowania na zasadach określonych w kodeksie cywilnym.
- Niezależnie od prawa dochodzenia odszkodowania, Stronie, której interes został naruszony
lub zagrożony w związku z ujawnieniem Informacji Poufnych, przysługują uprawnienia przewidziane przez Ustawę z dnia 16 kwietnia 1993 r. o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji (Dz.U. z 2022 r. poz. 1233 ze zm.).
- Poza przypadkami wskazanymi w niniejszych Ogólnych Warunkach Umów Sprzedaży, Mapro nie dopuszcza możliwości zwrotu zakupionego Przedmiotu Dostawy.
§ 12 Miejsce wykonywania umowy i właściwość sądu
- Miejscem wykonania dla wszystkich Umów Sprzedaży jest siedziba Mapro, pod adresem: Legionów 94N, 42‑202 Częstochowa
- Wszelkie oświadczenia pisemne skierowane do Mapro należy kierować bezpośrednio na adres siedziby Mapro: Legionów 94N, 42‑202 Częstochowa
- Sądem właściwym dla rozstrzygania wszelkich sporów powstałych w związku ze stosunkami prawnymi wynikającymi z Umów Sprzedaży, jak również wszelkich sporów co do ważności lub interpretacji Umowy Sprzedaży jest sąd właściwy dla siedziby Mapro.
§ 13 RODO
- Strony jako administratorzy, jako administrator danych osobowych w rozumieniu ogólnego rozporządzenia o ochronie danych (UE) 2016/679 (RODO), będą przetwarzać dane osobowe pozyskane od drugiej strony i jej przedstawicieli w celu negocjowania zawarcia i wykonania Umowy zgodnie z zasadami określonymi w RODO.
- Dane osobowe osób, których dane dotyczą, będą przetwarzane przez strony w zakresie niezbędnym i przez niezbędny okres do wypełnienia ich obowiązków wynikających z Umowy, niniejszego Regulaminu, wykonywania ich praw, wypełniania obowiązków prawnych i powiązanej komunikacji biznesowej.
- Sprzedający jest uprawniony do podania danych kontaktowych Kupującego (w szczególności imienia, nazwiska i numeru telefonu, dokładnego adresu dostawy) do podwykonawcy Towaru (Mouldpro ApS, Baltorpbakken 10, DK-2750 Ballerup, Dania) i odpowiedniego przewoźnika, w zakresie niezbędnym do wypełnienia zobowiązań wynikających z umowy kupna, tj. w celu wysyłki, transportu i przekazania towaru. Zamawiając Towary, Kupujący wyraźnie wyraża zgodę na dostarczenie powyższych danych kontaktowych do podwykonawcy i przewoźnika, a także skontaktowanie się z nimi z ich strony z określoną liczbą telefonu w celu dostarczenia Towaru.
- Kupujący zgadza się, że po otrzymaniu towaru zapłaconego kartą płatniczą lub zapłaconej płatności z góry przelewem bankowym Sprzedający lub przewoźnik jest upoważniony do weryfikacji tożsamości osoby przejmującej towarem za pomocą dokumentu osobistego, tj. dowodu osobistego lub paszportu, oraz do rejestrowania numeru dokumentu osobistego lub innych danych identyfikujących towary, który przejął towar, w celu zapobiegania oszukańczym zachowaniom w przypadku niewłaściwego wykorzystania skradzionych kart płatniczych i ochrony. Aby zarejestrować dane osobowe w sposób określony w zdaniu poprzednim oraz do ich przechowywania przez sześć miesięcy od daty otrzymania towaru, Kupujący wyraźnie wyraża zgodę Sprzedawcy jako administratora.
- Kupujący przyjmuje do wiadomości, że posiada prawa wynikające z ogólnego rozporządzenia o ochronie danych (UE) 2016/679 (RODO), zwanego dalej „Rozporządzeniem”, tj. w szczególności, że podanie danych jest dobrowolne, że może w dowolnym momencie wycofać swoją zgodę na adres administratora, że ma prawo dostępu do danych osobowych oraz prawo do ich poprawiania, blokowania błędnych danych, ich niszczenia i innych praw. W przypadku wątpliwości dotyczących ochrony praw, Kupujący ma prawo skontaktować się z administratorem lub bezpośrednio do Urzędu Ochrony Danych Osobowych.
- Kupujący wyraża również zgodę na wykorzystywanie danych osobowych do celów marketingowych, w przypadku, gdy adres e-mail może być wykorzystany do przesłania przez Sprzedającego komunikatów oraz informacji handlowych, z ofertą podobnego produktu lub usługi. W przypadku, gdy Kupujący – adresat nie chce przesyłać dalej niniejszej komunikacji handlowej, może wyrazić tę niezgodę z wysyłaniem komunikatów handlowych, klikając odpowiednie miejsce w komunikacji handlowej lub wysyłając wiadomość e-mail zawierającą jakikolwiek sprzeciw wobec wysyłania wiadomości handlowych na adres versionshop-mapro.cz.
- Dane osobowe będą przetwarzane przez okres obowiązywania praw wynikających z umowy i przez okres pięciu lat lub w zakresie niezbędnym dla okresu określonego w odpowiednich przepisach prawa. Jako administrator, Sprzedawca zapewnia wystarczające bezpieczeństwo techniczne i organizacyjne, aby zapobiec nieuprawnionemu lub przypadkowemu dostępowi do danych osoby, której dane dotyczą, ich zmiany, zniszczenia lub utraty, nieautoryzowanych transferów lub ich nieautoryzowanego przetwarzania lub innego niewłaściwego wykorzystania. Kupujący ma prawo zażądać informacji o tym, jakie dane osobowe Sprzedawca przetwarza od Ciebie jako administratora; zażądać dostępu do tych danych i ich aktualizacji lub poprawienia, lub żądania ograniczenia przetwarzania; żądania usunięcia tych danych osobowych; w celu przenoszenia danych i prawa do żądania kopii przetwarzanych danych osobowych; w przypadku przetwarzania przeprowadzonego na podstawie uzasadnionego interesu administratora zgodnie z art. 6 ust. 1 lit. f RODO. Punkt 1 Rozporządzenia przysługuje prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania; do wniesienia skargi do Urzędu Ochrony Danych Osobowych oraz prawa do skutecznej ochrony sądowej, jeżeli uważasz, że prawa wynikające z Rozporządzenia zostały naruszone w wyniku przetwarzania danych osobowych z naruszeniem niniejszego Regulaminu. Jeżeli osoba, której dane dotyczą, chce skontaktować się z administratorem z jakiegokolwiek powodu w sprawie danych osobowych, może to zrobić na adres e-mail mouldpro@mapro.cz Sprzedawcy lub na ww. adres pocztowy Sprzedawcy.
§ 14 Prawo międzynarodowe
- Kupujący zobowiązuje się do przestrzegania wszystkich przepisów regulujących sankcje gospodarcze lub finansowe, środki ograniczające, embarga handlowe, zakazy dotyczące powrotnego wywozu lub innych ograniczeń wywozowych wydanych lub egzekwowanych przez UE, Rzeczpospolitą Polskę i inne państwa członkowskie UE oraz wszystkie ich właściwe organy, Republikę Polską i inne państwa członkowskie dostarczonych towarów. W szczególności kupujący zobowiązuje się nie dostarczać towarów osobie objętej sankcjami lub do kraju objętego sankcjami (szczególnie. Iran, Korea Północna, Kuba, Syria, Rosja, Białoruś, aneksja Krymu i innych terytoriów Ukrainy poza kontrolą rządu).
- Kupujący oświadcza, że sam nie jest osobą, na którą zostały nałożone sankcje lub nie jest w jakikolwiek sposób związany z osobą, na którą zostały nałożone sankcje lub osobą z kraju objętego sankcjami, a przy zakupie towarów nie działa z zamiarem obejścia sankcji gospodarczych lub finansowych.
- Kupujący zobowiązuje się niezwłocznie przekazać Sprzedawcy, na żądanie Sprzedającego w trakcie realizacji umowy lub w dowolnym późniejszym terminie, wszelkie informacje o ostatecznym kliencie (użytkowniku) towaru. Na żądanie Sprzedającego, Kupujący zobowiązuje się do przedłożenia dokumentacji i innych dowodów, które są w miarę w sposób uzasadniony, aby udowodnić zgodność z zobowiązaniami Kupującego wynikającymi z niniejszego ustępu.
- W przypadku, gdy kupujący narusza swoje obowiązki, o których mowa w niniejszym artykule, sprzedający ma prawo do odstąpienia od umowy kupna, a ponadto kupujący zobowiązuje się do zapłaty sprzedającemu wszelkich odszkodowań, grzywien i kosztów poniesionych przez sprzedawcę w związku z naruszeniem obowiązków kupującego wynikających z niniejszego ustępu, w tym utraconych zysków.
§ 15 Postanowienia końcowe
- Jeśli niniejsze Ogólne Warunki Umów Sprzedaży w jakiejkolwiek części okażą się nieważne lub prawnie nieskuteczne, Ogólne Warunki Umów Sprzedaży wiążą w pozostałej części. Jednocześnie Strony zobowiązują się zastąpić postanowienia nieważne lub nieskuteczne postanowieniami skutecznymi, które możliwie najpełniej oddadzą zamiar i cel ekonomiczny dotychczasowego postanowienia.
- W sprawach nieuregulowanych postanowieniami Ogólnych Warunków Umów Sprzedaży oraz danego Potwierdzenia Zamówienia mają zastosowanie odpowiednie przepisy Kodeksu Cywilnego.
- W przypadku sprzeczności pomiędzy postanowieniami wskazanymi w Potwierdzeniu Zamówienia a postanowieniami Ogólnych Warunków Umów Sprzedaży, w pierwszej kolejności przyjmuje się taką interpretację postanowień zawartych w Potwierdzeniu Zamówienia, by zapewnić ich zgodność z Ogólnymi Warunkami Umów Sprzedaży. Gdyby nie było to możliwe, postanowienia zawarte w Potwierdzeniu Zamówienia mają pierwszeństwo przed sprzecznymi z nimi postanowieniami Ogólnych Warunków Umów Sprzedaży, przy czym wszystkie pozostałe postanowienia Ogólnych Warunków Umów Sprzedaży pozostają w mocy.